Sounds-of-Silences2017-2w

Luigi Ceccarelli

ceccarelliLC_Vimeo_logo LC_Youtube_logoLC_Soundcloud_logo LC_Flickr_logoLC_Facebook_logoHe is a co-founding member of the “Edison Studio” and  since the 1970s he has worked as a composer of music with live electronics. He is interested in all forms of sound, irrespective of genre, and in the relationships between music and the performing arts.

 His work as a composer has brought him international recognition (Bourges Festival Prizes, UBU Prize - given by Italian theatre critics, Ars Electronica – Linz, MESS Festival Prize in Sarajevo, Special Prize at the BITEF Festival in Belgrade, “Hear” Prize by Hungarian Television, Opus Prize” from the “Conseil de la Musique du Quebec”). His works have been chosen many times for performance at the International Computer Music Conference and

 he has written various works for radio produced by the Italian broadcaster RAI and he composed work for theatre with “Teatro delle Albe”, “Fanny & Alexander”, and work for dance with “Wee Dance Company” and Robyn Orlin.
 Luigi Ceccarelli has held the post of Professor of Electronic Music Conservatory of Music of Latina.

MORE

Edison Studio, silent films and electronics in intermedia relation

Books 2014

COP_GAZ_EDISON_distesa_DEF_Layout 1

Edison Studio
Il silent film e l’elettronica in relazione intermediale

A cura di Marco Maria Gazzano
con testi di Guido Barbieri, Michele Canosa, Roberto Calabretto, Alessandro Cipriani, Flavio de Bernardinis, Edison Studio, Marco maria Gazzano, Giovanni Guanti, Giulio Latini, Sergio Miceli, Quirino Principe, Marco Russo, Klaus Shöning.

Exorma Editore
con il patrocinio di Università Roma Tre  - Dipartimento Comunicazione e Spettacolo

LIBRO: €19,55  acquista online

.
.
Index:
.
p.7 – «Parlar e lacrimar vedrai insieme» L’incestuoso connubio tra suono e immagine Quirino Principe
p.13 – «Come, odo io la luce?». Intermedialità, videoarte e silent cinema Marco Maria Gazzano
p.39 – I suoni sono bolle sulla superficie del silenzio Klaus Schöning
.
EDISON STUDIO il silent film e l’elettronica in relazione intermediale
.
p.57 – Tempio dell’immagine, sepolcro dell’immaginazione? Giovanni Guanti
p.61 Fuoco e fiamme. Illustrazione e allucinazione nel film storico italiano degli anni Dieci Flavio De Bernardinis
p.87 – L’eterna performance del cinema muto Roberto Calabretto
p.101 – Un monumento a Dante Michele Canosa
p.115 – Inferno: la musica del fantastico. Un’esperienza narrativa nel cinema muto Marco Russo
p.145 – Nuove tecnologie e composizione collettiva per il cinema muto Edison Studio p.167 – Condividere la tela: il live cinema di Edison Studio per Inferno Edison Studio
p.187 – L’immagine sonora: esperienze di creazione di visioni e senso attraverso il suono Alessandro Cipriani
p.193 – Das Cabinet des Dr. Caligari: la sospensione della verità nella partitura e nella performance elettroacustica di Edison Studio
Giulio Latini
p.223 – Da Caligari a Edison Studio: una rilettura senza compromessi
Sergio Miceli
p.233 – Conversazione con Edison Studio
Guido Barbieri
.
Apparati
.
p.267 – Cast, credits, abstract dei film rimusicati da Edison Studio: Gli ultimi giorni di Pompei di Eleuterio Rodolfi, (Italia, 1913)
Inferno di Francesco Bertolini, Giuseppe de Liguoro, Adolfo Padovan (Italia, 1911) Das Cabinet des Dr. Caligari, Robert Wiene (Germania, 1920)
Blackmail di Alfred Hitchcock (Gran Bretagna, 1929)
p.273 – Notizie sugli Autori