Sounds-of-Silences2017-2w

Luigi Ceccarelli

ceccarelliLC_Vimeo_logo LC_Youtube_logoLC_Soundcloud_logo LC_Flickr_logoLC_Facebook_logoSi dedica fin dagli anni ’70 alla composizione musicale elettroacustica con particolare attenzione allo spazio sonoro. Le sue opere, hanno ottenuto premi internazionali (IMEB di Bourges, Ars Elettronica di Linz, premio “Hear” della televisione Ungherese, premio “Opus” del “Conseil de la Musique du Quebec”, International Computer Music Conference). Oltre all’ambito prettamente musicale, Luigi Ceccarelli si dedica al teatro musicale dove ha realizzato spettacoli con il Teatro delle Albe e Fanny & Alexander e ha ricevuto il Premio UBU 2002 (assegnato per la prima volta ad un musicista), il premio del Bitef Festival di Belgrado e del Mess Festival di Sarajevo. Ha lavorato come musicista con la coreografa Lucia Latour, e negli anni seguenti con la compagnia di danza norvegese Wee e con la coreografa sudafricana Robin Orlin. Ha composto varie opere radiofoniche prodotte da Rai RadioTre con testi di Stefano Benni, Valerio Magrelli ed Elias Canetti. E’ tra i soci fondatori di Edison Studio con cui ha creato le colonne sonore di vari film degli anni ’10, ricevendo il premio AITS  per il film “Inferno”. E’ titolare della cattedra di Musica Elettronica presso il Conservatorio di Musica di Latina.

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Katharine Norman – “Several Infinities” (an emblem book)

LC_SoundingArtCNorman K. 2003 “Several Infinities” (an emblem book) – Emblem: a moving ribbon”. In Sounding Art – Height Literary Excursions through Electronic Music pp.33-38. Burlington VT (USA):Ashgate Publishing Company
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Contiene un saggio su BIRDS per clarinetto basso e canti di uccelli di Luigi Ceccarelli
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Katharine Norman, Goldsmiths College, University of London, UK
Sounding Art is a journey that traverses a variety of aesthetic approaches to making electronic music.
Katharine Norman, herself a composer, writes from a highly personal and unusual perspective. The series of eight extended essays is a long way from conventional academic writing, and covers far more than the traditional repertoire. The essays are themselves literary compositions, whose structure, language and visual appearance are carefully constructed to amplify their theme – whether it be microsound or acousmatic art, electroacoustic or radiophonic music, plunderphonics, turntables or noise. In addition to this listening travel, these essays take illustrative byways through subjects as diverse as map-making, metaphors of flight, emblem books, the history of recording, translating and walks in the rain. The accompanying CD is a route map for the ears, providing a great number of examples by many different composers and artists. Sounding Art is not a history book; it is a book about what sound might mean, and it’s an invitation to listen.